Tangani Pasangan Kuat Membebel

Posted by Smat Goal Ent 10:52 AM, under | No comments


Korang sayangkan bf / gf korang tapi sejak kebelakangan ni, dia asyik membebel tentang perkara remeh dan bodoh. Sebelum perasaan sayang dan cinta tu semakin pudar dan timbul pula perasaan yang mengjengkelkan, dah tiba masanya untuk korang selesaikan masalah ni. Ini ada tiga tips untuk kawal masalah yang sensitif ni.

* Duduk berbincang dengan pasangan. Tegaskan yang korang betul-betul tak suka habit dia yang suka membebel tu. Jika dia menghargai korang dan cintakan korang seadanya, maka dia akan cuba untuk kurangkan habit suka membebel tu. Kemungkinan jugak dia tak sedar yang dia suka membebel.

* Semasa perbincangan tu, sangat penting untuk bagi dia tahu apa yang korang rasa tapi jangan over pulak. Jangan bergaduh, bertengkar atau naik tangan.

* Jangan harapkan keajaiban yang dia akan berubah serta merta. Jika tahap bebelan dia semakin berkurang selepas perbincangan tu, itu petanda yang keadaan sudah semakin baik. Korang patut berikan pujian pada dia sebab betul-betul berusaha kawal diri. Ini menunjukkan tahap cinta dia pada korang dan betapa bermaknanya hubungan tu pada dia.

Perlu diingatkan, kita tak boleh nak hentam satu jantina je. Zaman sekarang ni, lelaki atau perempuan sama je.

Sebenarnya, banyak lagi cara tapi inilah cara yang terbaik. Apa-apa pun kena bawak bincang dulu. Cuba sedaya upaya untuk selamatkan hubungan korang. Kalau dah buat macam-macam pun tetap tak jalan, pilihan ada di tangan masing-masing.

0 comments:

Post a Comment


Tags

Blog Archive

Blog Archive