Perempuan: Tips Untuk Mengelakkan Pasangan Korang Di Kebas Orang!

Posted by Smat Goal Ent 6:11 AM, under ,,, | No comments




Fuhhh..Perasaan takut kalau pasangan dikebas orang ni memang menjadi satu mimpi ngeri buat diorang yang dok hangat bercinta kan? Bagi yang dah berkahwin tu, jangan rasa korang dah selamat ekk..Sekadar memberi peringatan untuk korang..


Selalu nya, kalau kes-kes boifren atau suami di kebas orang ni, orang perempuan la yang paling risau atau apa yang orang putih selalu cakap, paranoid..Orang lelaki rileks je, apa ada hal kan? hehehe..


So, bagi mengelakkan korang (perempuan) dari rasa cemburu buta atau memendam perasaan kat pasangan korang tu, aku ada sedia kan sedikit panduan untuk korang guna pakai..Iye laa, aku nak cerita lebih-lebih pun, aku bukan nya pandai sangat dalam bab-bab cinta ni (muka innocent gila time tulis ni..hahahaha)


Tapi tak salah kan kalau panduan ni sedikit banyak boleh bantu korang..Apa-apa pun, korang baca la elok-elok ekk..Tak paham pun try bagi paham jugak narhhh =D


1. Jelaskan kepada pasangan yang penipuan akan memberi kesan yang amat menyakitkan kepada korang.


- Bagi mengelakkan pasangan korang daripada di kebas orang, korang kena rendahkan keinginan dia untuk menipu. Apa yang perlu korang buat ada lah jelaskan kat pasangan korang yang korang pantang ditipu dalam apa jua keadaan. Jadi kan ia benar-benar jelas dan biar dia tahu apa yang korang rasa bahawa tiada kompromi yang boleh diterima antara si dia dengan mana-mana perempuan lain. Kalau korang tak bagi tahu, macam mana si dia nak tahu yang dia dah curang kat belakang korang? So, benda-benda yang melibatkan cinta ni bukan sekadar perkongsian perasaan tapi juga satu komunikasi. Pastikan yang menipu dalam perhubungan korang merupakan satu perkara yang serius. Korang kena ingat, kalau seorang lelaki itu menipu, benda tu akan dianggap seperti satu perkara biasa, sebab tu korang kena banyak tekan kan kat sini..


2. Jadi setiap wanita kepadanya.


- Korang mahu kan si dia gembira sepanjang dalam perhubungan korang, tapi itu tak bermaksud sampai korang kena berpura-pura dan menjadi apa yang tak boleh anda lakukan. Kalau korang nak kan perhubungan korang kekal dalam tempoh masa yang panjang, korang sendiri kena letakkan sepenuh upaya korang untuk menjadi kan perhubungan korang menjadi yang terbaik. Berminat untuk dia dan hidup nya, dan benarkan si dia menjadi milik korang. Teroka diri masing-masing dan beri ruang dalam hati si dia, dan korang akan berjaya dalam menyekat keinginan wanita lain dalam mencuri si dia daripada korang..


3. Wujudkan rasa gembira dengan siapa yang ada dalam hidup korang sekarang.


- Bagi mengelakkan si dia daripada di rampas orang lain, korang kena ibarat kan yang korang ni seperti "magnet" dengan si dia, jadi perempuan lain tidak akan berpeluang untuk mendapat perhatian si dia dan memancing nya daripada korang. Rasa gembira dan yakin korang akan menjadi satu sinar tarikan kepada nya dan dia akan kurang tertarik dengan wanita lain kerana menganggap korang sebagai pasangan lebih baik..


4. Jangan biarkan si dia perbodohkan korang.


- Hal ini bertentangan dengan apa yang ramai wanita bayangkan dengan menjadi wanita yang bersikap "ya" atau "tidak mengapa" akan menyebabkan dia berhenti dari mencari wanita lain. Jika korang seorang yang penakut dan dianggap tidak berharga, apa yang si dia akan lakukan? Si dia akan berani curang dengan korang sebab dia tahu, dengan sifat korang macam tu, korang akan sentiasa terima dia kembali. Jadi seorang yang berani dan kuat dalam perhubungan korang agar tidak mudah diperbodohkan oleh si dia. Seorang lelaki akan tertarik kepada seseorang yang boleh dia hormati, tetapi kalau diri sendiri pun korang tak hormat, macam mana dia nak hormati anda? Fikir-fikirkan..


5. Jangan menjerit dan membebel kepada si dia.


- Korang mungkin rasa lega dan tenteram selepas menjerit dan membebel kepada si dia, tetapi pasangan korang mungkin rasa sebaliknya dan dia akan mula bandingkan korang dengan sesuatu yang lebih buruk. Tiada apa-apa yang berguna dengan tindakan korang tu melainkan akan menjarakkan lagi perhubungan korang berdua. Jika korang tak mahu si dia di rampas orang lain, pasti kan korang berhenti daripada menambahkan lagi jurang antara korang berdua. Apabila emosi di dia terputus terhadap korang, si dia akan menjadi lebih mudah untuk di goda wanita lain. Ini tidak bermakna yang korang tak melawan langsung tetapi cara yang korang lakukan tidak berapa sesuai dan tidak sepadan dengan menjerit di mana korang tak peroleh satu kebaikan pun. Kalau nak bergaduh pun, guna la cara yang membolehkan korang berdua dapat manfaat contohnya macam perbincangan dan pastikan korang tak berjauhan dan emosi sentiasa rapat selepas berlaku pertengkaran..


6. Jangan pantau gerak-geri dan menyekat kebebasan si dia.


- Tahan diri korang daripada bertindak tidak rasional terhadap kebebasan dan gerak-geri si dia. Bagi sesetengah orang, ia mungkin satu tindakan yang bijak apabila perasaan cemburu menguasai diri tetapi ia selalunya tidak akan berfungsi dalam jangka masa yang panjang. Hal ini akan menyebabkan si dia berasa tidak dipercayai dan akan menyebabkan korang sendiri letih dari segi fizikal dan emosi. Apabila si dia perasan yang korang tidak percayakan diri nya, maka dia akan lebih cenderung untuk curang kerana itu lah yang korang harap kan dari si dia.


Aku rasa banyak ni je kot, nanti kalau ada lagi aku share dengan korang ekk..Tapi korang kena ingat, korang sayangkan pasangan korang sebab si dia mempunyai ciri-ciri lelaki idaman korang dan wanita lain pun, diorang tak buta..Mereka juga nampak kelebihan dan ciri-ciri menarik pasangan korang tu dan mereka juga mahukan lelaki yang sama untuk menjadi pasangan mereka..Perempuan sekarang ada sesetengah yang suka bergaduh kerana lelaki, harap korang jangan jadi macam tu ekk..Peace yooo~~ =)


p/s: kalau perangai buruk pasangan korang pun diorang boleh terpikat, tak tahu la nak kata apa =,='

0 comments:

Post a Comment


Tags

Blog Archive

Blog Archive